StarCraft II - wieści z konferencji
Fani gier z serii StarCraft nie mogli w miniony weekend narzekać na brak wrażeń.Firma Blizzard Entertainment, Inc. nie tylko zapowiedziała nową odsłonę cyklu,
ale także udostępniła pierwsze obrazki oraz filmy. Przedstawiciele poważanego wśród PeCetowców
producenta wzięli ponadto udział w specjalnej konferencji, która umożliwiła zebranym w Korei Południowej
dziennikarzom uzyskanie odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Poniżej znajdziecie najciekawsze informacje
związane z nową grą, które ujrzały światło dzienne podczas wspomnianego wyżej spotkania.
Produkcję drugiej odsłony cyklu StarCraft rozpoczęto tuż po zakończeniu prac nad dodatkiem do gry WarCraft III, czyli w 2003 roku.
- Grę tworzy czterdziestoosobowy zespół.
- StarCraft II jest już grywalna w trybie wieloosobowym wszystkimi frakcjami.
- Jedno z pytań dotyczyło prędkości rozgrywki w zademonstrowanych przez Blizzard Entertainment, Inc. materiałach filmowych. Fani gry nie byli specjalnie zadowoleni z faktu, że zmagania toczone są w znacznie wolniejszym tempie, niż w pierwowzorze. Twórcy nowego StarCrafta wyjaśnili, że produkt umożliwia zmianę szybkości gry, podobnie jak miało to miejsce w WarCraft III. Nie ma zatem powodów do obaw.
- Kampania dla jednego gracza będzie kontynuacją historii opowiedzianej w StarCraft oraz w StarCraft: Brood War. W drugiej odsłonie cyklu na pewno zobaczymy takich bohaterów, jak: Zeratul, Jim Raynor oraz Kerrigan.
- Autorzy potwierdzili, że w grze nie pojawi się czwarta frakcja – tak sugerowali Koreańczycy, którzy opublikowali w kwietniu plotki o drugiej części StarCrafta. W zmaganiach uczestniczyć będą wyłącznie Terranie, Protosi oraz Zergowie.
- Gra nie będzie mieć limitu jednostek.
- System zarządzania surowcami będzie zawierać pewne udoskonalenia, ale mimo to pozostanie bardzo podobny do rozwiązań z pierwszego StarCrafta.
- Pełna wersja gry będzie zawierać edytor map.
- Autorzy nie ustalili jeszcze wymagań sprzętowych, ale wiadomo już, że gra będzie wspierać systemy operacyjne Windows XP i Windows Vista oraz karty graficzne obsługujące Pixel Shader 2.0. Nie wiadomo na razie czy StarCraft II będzie korzystał z dobrodziejstw dziesiątej generacji bibliotek DirectX.
- Inicjatywa koncernu Microsoft w postaci usługi Live dla PeCetów nie sprawi, że Blizzard Entertainment, Inc. zmieni swoją strategię dotyczącą rozgrywek online – Battle.net pozostaje tu absolutnym priorytetem. Niestety, nie oznacza to, że internetowe potyczki w StarCraft II pozostaną darmowe. Obecni podczas konferencji przedstawiciele firmy nie chcieli jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy za rozgrywkę będą pobierane opłaty. To źle wróży...
- Nie ma żadnych planów stworzenia konwersji gry na konsole.
- Nie ustalono jeszcze daty premiery. Wydaje się wątpliwe, aby produkt zadebiutował w tym roku.
Źródło: Gry Online 2007-05-22 19:04:07